Nissan Patrol K260 - stworzyliśmy Potwora! - off road 4x4, tuning, zabudowa, zdjecia, opinie

» » » a a a
Nissan Patrol

Nissan Patrol K260 - stworzyliśmy Potwora!

dodany: 2012-03-18, godz. 10:33
Nissan Patrol K260 - stworzyliśmy Potwora!

Kilka modyfikacji, których dokonaliśmy w samochodzie Nissan Patrol K260 (Hiszpan), należącym do mojego kolegi.

Przede wszystkim silnik - oryginalny 2,8 TD nie wytrzymał długo fantazji przesympatycznego właściciela tego auta. Patrol otrzymał nowe serce - 4,2 D wraz ze skrzynią biegów. Moc ma już zapewnioną.

Na chłodnicy zostały zamontowane bardzo wydajne, lekkie i trwałe wentylatory elektryczne, mocowane bezpośrednio do rdzenia radiatora. Jeden z nich jest sterowany termowłącznikiem ale można uruchomić go również z panelu sterowania. Drugi wentylator uruchamia się wyłącznie manualnie.
Oba wentylatory można wyłączyć profilaktycznie podczas pokonywania głębokiej wody aby nie uszkodzić wentylatorów i chłodnicy. W obwodzie każdego wentylatora zamontowana jest lampka kontrolna informująca o pracy wentylatora.

Nissan Patrol - dodatkowe wentylatory chłodnicy
Nissan Patrol - dodatkowe wentylatory chłodnicy

Górne włączniki na panelu sterowania odpowiadają za zabezpieczenie prądowe wyciągarek przedniej i tylnej oraz za sterowanie pracą wyciągarek (zwijanie i rozwijanie liny).

Rząd podświetlanych przełączników na panelu uruchamia dodatkowe oświetlenie dachowe. Lampy rozmieszczone są z każdej strony dachu.

Nissan Patrol - panel sterowania
Nissan Patrol - panel sterowania

Bezpieczniki na panelu zabezpieczają obwody sterowania każdego urządzenia oddzelnie, natomniast obwody prądowe zabezpieczone są bezpiecznikami obok akumulatora - widoczne na zdjęciu.

Klawisz ARB to w naszym wydaniu kontrolka włączenia blokady tylnego mostu. Okazało się, że w październikowym słońcu Bieszczad i przy sporej ilości adrenaliny sama kontrolka to za mało i blokada odeszła do nieba blokad. Powstał nowy pomysł aby zainstalować wraz z kontrolką brzęczyk, od tego czasu nie da się zapomnieć o włączonej blokadzie :)

Do sterowania blokadą tylnego mostu służy zawór pneumatyczny, widoczny na zdjęciach obok lewarków skrzyni biegów. Zawsze podobał mi się dżwięk pracy mechanizmów pneumatycznych w ciężrówkach COŚ PIĘKNEGO i ten zawór daje taki właśnie wspaniały efekt (poza tym że uruchamia przy okazji blokadę tylnego dyfra).

Nissan Patrol K260 - sterowanie blokadą
Nissan Patrol K260 - sterowanie blokadą

Mocowanie tylnej wyciągarki wykonałem w już istniejącym zderzaku. Nad bębnem widoczna jest diodowa lampka oświetlająca w nocy wyciągarkę. Widać dzięki temu jak lina układa się na bębnie.
Również nad przednią wyciągarką zamontowane jest oświetlenie diodowe.
Oświetlenie dubluje pracę kontrolki włącznika prądowego, dzięki temu gdy zapomnimy wyłączyć zasilanie wyciągarki ktoś jadacy z przodu lub z tyłu w kolumnie zobaczy dziwne światełko i nie omieszka poinformować o tym właściciela tej niesamowitej maszyny.

Mieliśmy również okazję zamontować w tym 'potworze' amortyzatory zawieszenia firmy KONI. Dodatkowo na pokładzie jest zamontowany kompresor, okazuje się, że można wykorzystać go do bardzo wielu zastosowań.

A tutaj filmik* z jednej z jazd testowych autem Nissan Patrol K260.
*Oglądać z wyłączonym dźwiękiem :)



Zibi
Twój Auto Serwis 4x4

 

 

Średnia: 5/5 | Ocen: 2

 

 
 

komentuj


Zdjęcia do artykułu (9) - wyświetl wszystkie:

Reklama


 

Auto terenowe - zobacz podobne

Klamot Evo I - face lifting

SZERSZEŃ z fabryki 4xDrive - GRat 2 v9

Nissan Pick-up D22 - modyfikacje, tuning


opinie (1)



Bestia! Resorki też chyba przekute nad mosty (SPOA)? [2012-03-18 15:48]



1 komentarzy - Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze Internautów.

 

Ogłoszenie płatne


daj ogłoszenie