» » » ★  Obserwuj★  Obserwujesz✕  Nie obserwuj

Zderzaki stalowe do wyprawówki, zderzak skrzynkowy, progi pod hi-lift




O tym jak zmieniliśmy zwykłego FZJ80 mojego kumpla Marcina w rasową wyprawówkę - o ile o 4,5-litrowym Land Cruiserze można powiedzieć, że jest zwykły ;-)









Na początek wpakowaliśmy do niego zawieszenie Dobinsons plus 6 cali, raczej z ciekawości niż z potrzeby. Wyszło całkiem nieźle, da się jechać i utrzymać auto na drodze. Nawet na 35 calowych oponach Maxxis Creepy Crawler. Dalej standardowo - snorkel i progi pod hi-lift.

Progi pod hi-lift
Progi pod hi-lift

Zderzaki stalowe do wyprawówki to podstawa!

Przedni zderzak skrzynkowy pochłaniał nas przez prawie miesiąc. Wyszło całkiem nieźle choć teraz wiem że zmieniłbym kilka szczegółów. Wyciągarka jest mocowana do oddzielnej płyty montażowej - nie podoba mi się pomysł z mocowaniem do zderzaka i gdy jest możliwość oddzielenia płyty od zderzaka zawsze z niej korzystam. Najbardziej cieszy mnie, że zderzak bardzo mało wystaje do przodu, kto widział z bliska produkt ARB wie o czym mówię ;-)

Zderzak skrzynkowy pod wyciągarkę
Zderzak skrzynkowy pod wyciągarkę

Tylny zderzak stalowy to było prawdziwe wyzwanie. Postanowiliśmy że nie będziemy się śpieszyć i że poświecimy najwięcej czasu na dokładne przemyślenie dokładnie wszystkiego. Największym problemem w LC J80 jest wystająca daleko to tyłu rama pojazdu. Ktoś powie, że można ją skrócić, widziałem takie konstrukcje ale oryginał to oryginał. Gdy uporaliśmy się z tym tematem zaczęliśmy się zastanawiać w jakim kształcie wykonać boki zderzaka i znowu przeważył pomysł aby skomponować te elementy z profilami auta. Póżniej poświęciliśmy trochę czasu na wzmocnienia wewnętrzne i mocowania boków zderzaka do ramy pojazdu.

Następnie wpadliśmy nam pomysł aby w zderzaku umieścić wyloty rury wydechowej - to sprawdzony temat. Większość z was przerobiła zapewne uszkodzenie układu wydechowego podczas cofania w terenie. Oryginalne jest to zrobienie tego symetrycznie z dwóch stron zderzaka. Natchnieniem do trapezowego kształtu wylotów była tylna szyba Toyoty - całość pięknie się komponuje!

Przyszła pora na uchwyt koła zapasowego. Tu dopiero atakowały nas ciekawe pomysły. Z lewej strony wykonaliśmy mocowanie na 2 kanistry z uchwytem na hi-lift. Nad prawidłowym otwieraniem ramion zderzaka czuwają sprężyny gazowe.

Zderzak stalowy tył
Zderzak stalowy - tył

Elementy zamków to typowe rozwiązanie wykorzystywane w przyczepach, natomiast rygle i części ustalające elementy ruchome oraz listwa na krawędzi zderzaka zostały wykonane ze stali nierdzewnej .

FZJ-ka pochodzi ze Stanów więc na wyposażeniu nie posiadała światła przeciwmgielnego - znaleźliśmy dla niego doskonałe miejsce w lewym rogu zderzaka. Bezpiecznie osłonięte przed uszkodzeniem.

Również wszystkie lampy otrzymały metalowe osłony.

Całość prezentuje się chyba przyzwoicie?

Zbyszek,
Twój Auto Serwis 4x4

Autor tekstu: Zbyszek Gołąbiewski

 

 

Zdjęcia do artykułu (13) - wyświetl wszystkie:


Reklama


opinie (1)



Ładnie i estetycznie zrobione . Tylko pochwalić i naśladować gustownej roboty . [2013-03-17 19:40]



1 komentarzy - Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za komentarze Internautów.

Auto terenowe - zobacz podobne

Klamot Evo I - face lifting

SZERSZEŃ z fabryki 4xDrive - GRat 2 v9

Toyota J80 - Monster truck Ukraina



Ogłoszenie płatne


daj ogłoszenie